Salgsvilkår

Salgsvilkår

LEVERING
Varene leveres ut ved INTELLITs lager i Bergen om ikke annet er avtalt.

SALGSPANT
Selger har salgspant i de solgte varer til sikkerhet for sitt krav på kjøpesummen med tillegg av omkostninger og renter, jfr. pantelovens §§ 3-14 flg.

FAKTURAGEBYR
Selger forbeholder retten til fakturagebyr.

RETUR
Uavhentede varer som sendes i retur til oss uten avtale, og uten feil eller mangler blir belastet med gebyr.

REKLAMASJON
Feilmelding må meldes til selger ved e-post: support@intellit.no eller tlf: 55 61 04 00. Før feil meldes, bør Kunden undersøke om feilen skyldes Kundens eget utstyr. Dersom Kunden melder om feil som ligger utenfor INTELLITs ansvarsområde, og Kunden burde ha forstått dette kan INTELLIT kreve dekket de omkostninger som er forbundet med feilsøking. Kunden mister sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom han ikke gir INTELLIT melding om mangelen innen rimelig tid etter at han oppdaget eller burde ha oppdaget den.

BETALING

Kunden betaler selger den pris som fremgår av den enkelte avtale. Tjenestene faktureres forløpende. Betalingsfrist er 14 dager etter fakturadato. Ved forsinket betaling påløper høyeste forsinkelsesrente. Ved purring påløper purregebyr på kr 53,-

FORCE MAJEURE
Ved ekstraordinære hendelser som ligger utenfor partenes kontroll og som vanskeliggjør oppfyllelse av avtalen, og som etter de vanlige kjøpsrettslige regler må regnes som "force majeure", skal den andre part varsles uten ugrunnet opphold, og forpliktelsene suspenderes. Som "force majeure" skal regnes all ytre og indre påvirkning på nettet som INTELLIT ikke har innflytelse over.

TVISTER
Tvister vedrørende innholdet i og gjennomføringen av avtalen skal avgjøres etter norsk rett og av norske domstoler, og med Bergen byrett som verneting.